FAQ

Onderstaande vragen en antwoorden hebben betrekking op je nota. We adviseren deze eerst te bekijken, alvorens je één van de reactieformulieren gaat gebruiken.

Eerste Afspraak
Een eerste afspraak bij tandartspraktijk Studentist houdt in dat er een periodieke controle wordt uitgevoerd door de tandarts. De kosten hiervoor bedragen minimaal 20,44 euro. Soms zijn er röntgenfoto's nodig. De tandarts bepaalt of er röntgenfoto's nodig zijn tijdens het eerste bezoek, dit hangt bijvoorbeeld af van of je foto's hebt opgevraagd bij je oude tandarts en hoe oud de vorige röntgenfoto's zijn en of je nog wel/geen verstandskiezen hebt. De kosten van foto's variëren tussen de 31 euro en 98 euro.

We kunnen je altijd van tevoren informeren over de kosten, bel even met de praktijk of mail je vraag naar een van de volgende e-mailadressen.



Afspraak annuleren of verplaatsen?

Een afspraak bij Studentist dient minimaal 24 uur van tevoren geannuleerd of verplaatst te worden. Afspraken op maandagen kunnen kosteloos geannuleerd worden tot vrijdagen 17:00 uur. Afspraken die niet worden nagekomen zullen bij de patiënt in rekening worden gebracht. Deze kosten worden niet door de zorgverzekeraar vergoed.

Je kunt een afspraak bij jouw Studentist vestiging annuleren of verplaatsen door contact op te nemen met de praktijk. Telefonisch of per email.

Te laat komen voor een afspraak
Bij te laat komen op een afspraak loop je het risico dat de behandeling niet geheel volgens planning kan worden voltooid of zelfs moet worden geannuleerd wegens een tekort aan tijd voor een correcte behandeling. De voor jou gereserveerde tijd in kan rekening worden gebracht. Deze kosten worden niet door de zorgverzekering vergoed.

Het herhaaldelijk niet nakomen van een afspraak
Bij herhaaldelijk niet nakomen van een afspraak of te laat afzeggen van een afspraak, behouden wij ons het recht om je uit te schrijven als patiënt van onze praktijk.

Direct betalen of nota via de verzekering?
Wanneer de patiënt aanvullend verzekerd is stuurt Studentist de nota direct door naar de zorgverzekering. De zorgverzekeraar beoordeelt de nota. In sommige gevallen wordt deze 100% vergoed, in andere gevallen gedeeltelijk. De restnota wordt via Famed naar de patiënt thuis gestuurd. In dit geval hoeft er dus niets direct aan de balie voldaan te worden. Ook hoeven de 'restnota's' die thuis ontvangen worden niet opnieuw ingediend worden bij de zorgverzekeraar, dit is altijd het bedrag wat de patiënt zelf dient te betalen.

Wanneer een patiënt niet aanvullend verzekerd is, wordt de nota direct na de behandeling aan de balie voldaan.

Ben je verhuisd?
Famed en wij ontvangen graag een adreswijziging per email, via de telefoon of aan de balie in de praktijk zelf. Als wij een up-to-date adres hebben worden de restnota's op het juiste adres bezorgd.

Je kunt gebruik maken van de acceptgiro onderaan de nota. Deze dien je volledig in te vullen (met name de juiste naam, het juiste bankrekeningnummer en natuurlijk je handtekening).

Je kunt bij ons bezwaar indienen. De inningsprocedure van de nota (of een deel daarvan) wordt tijdelijk stopgezet. Jouw zorgverlener zal binnen 2 weken reageren. Jij krijgt bericht of de nota wel of niet gehandhaafd zal worden.

Indien jouw nota is zoek geraakt, niet ontvangen is, of als een nieuw origineel voor verzekeringsmaatschappij nodig is, kan er een nieuw origineel aangevraagd worden door contact op te nemen met Famed: 0900-0882. Check altijd even of jouw adres nog klopt.

Famed kan uitstel van betaling verlenen. Een betalingsregeling is ook mogelijk. Hiervoor worden administratiekosten en rente in rekening gebracht.

Je kunt je adreswijziging doorgeven aan Famed en aan de praktijk zelf.

Met jouw betalingsgegevens kunnen wij de betaling opzoeken.

Ja, dit is mogelijk. Neem hiervoor contact op met Famed.

Dit komt omdat je ooit een rekening te laat betaald hebt. Daardoor was Famed genoodzaakt om de nota over te dragen aan de deurwaarder. Wij vragen je schriftelijk een verzoek in te dienen, als je weer op rekening wil worden behandeld. Na overleg met jouw zorgverlener ontvang je van Famed een reactie op jouw verzoek.